Nu finns det en smidig och trygg lösning för er som vill gå över till att hantera ert logistikflöde direkt online! Med integrationen mellan Bring Transport och WooCommerce kan ni som bedriver någon form av E-handel automatisera hanteringen av samtliga beställningar som görs via er webbshop.

Integrationen sker vi ett plugin som ni installerar till näthandeln. Pluginet ser sen till att alla data, all information och alla uppgifter som läggs in i webbshoppen automatiskt överförs till plattformen Unifaun. Under ert konto på plattformen kan ni sen se över alla redan färdigställda och hanterade beställningar och ordrar. Så fort en order placeras i er webbshop hanterar pluginet alla data som kunden fyller i – pluginet sköter allt från kunduppgifter till fraktinformation och ordern i fråga. Efter hanteringen skapas också en fraktsedel automatiskt för Bring Transport baserat på den information kunden anger i samband med ordern.

Varför använda integrationen mellan Bring Transport och WooCommerce?

Det finns ingen tvekan om att integrationen mellan Bring Transport och e-handelssystemet underlättar för alla företag som bedriver verksamheter i form av e-handel eller webbshop. Att ha möjligheten att låta alla data och alla uppgifter överföras automatiskt direkt via ett plugin går både snabbt, är enkelt och skapar trygghet för alla inblandade. Inte nog med att pluginet låter dig fokusera på andra viktiga bitar i företagets verksamhet. Med det automatiserade pluginet kan du också känna dig säker på att all information hanteras korrekt utan risk för misstag eller bortglömda uppgifter. Kundens order hanteras snabbt och ger ett seriöst intryck. Pluginet underlättar även för fraktföretaget i fråga då korrekt anpassade fraktsedlar skapas i Unifaun online så snart en order läggs in. När beställningen sen är redo att skickas finns all nödvändig information att ta del av för alla inblandade – allt direkt via ert tydligt samlade system online.

Smarta funktioner som underlättar

Om ni inte känner er trygga med att låta pluginet hantera hela ert logistikflöde kan ni i inställningarna på plattformen justera vilka delar som ska skötas automatiskt och synkroniseras allt eftersom beställningar läggs in. Det ni inte vill automatisera och lämna över till pluginet kan ni sköta manuellt. Andra smarta funktioner som underlättar är att ni kan välja om kunden ska få notiser om sin beställning via SMS eller e-post. Ni kan även välja hur olika ordrar ska paketeras och skickas, det vill säga om de ska skickas i ett och samma paket eller om de ska delas upp. Känns något oklart eller krångligt kan ni alltid prova på integrationen via ”test mode”!

Hur installerar jag pluginet?

För er som vill automatisera ert logistikflöde och sammankoppla alla inblandade parter på ett smidigt sätt kan pluginet och integrationstjänsten komma väl till pass. Installationen är både enkel och kan göras av de allra flesta. För att installera pluginet gör du såhär:

  • Gå till den officiella WordPress-katalogen via din WP admin inloggning
  • Sök sen efter ”Woo Pacsoft Unifaun”.
  • Klicka på installera
  • Gå till pluginets inställningar
  • Välj kontotypen Unifaun
  • Ange det användar ID (user) och lösenord (Password) som du fått från Unifaun
  • Uppge API-nyckeln som du fått i mailet från Onlineforce
  • Du kan nu gå in på ditt konto hos plattformen och justera inställningar enligt behov!